lördag 16 juni 2012

På tal om fotbollsskadad ..

Så är Jag nog tyvärr också drabbad ..

Tidigare ikväll körde Jag hem till min kära vän Jennie för att slippa den här förbannade fotbollen.
Väl hos Jennie så var det bara skit på de andra kanalerna så det blev att Vi hade fotbollen på i bakgrunden medans vi snackade.
När Jag ser Rooney (Manchester united spelare of course) i bild utbrister Jag "Han är avstängd denna matchen med, han får först spela nästa match!", "Eh jaha ja .." säger Jennie sådär lagom intresserat.
Det är då Jag kommer på mig själv, vad sa jag egentligen? Jimmy hade givetvis blivit mäkta stolt om han hade sett och hört mig i det där ögonblicket medans Jag själv håller på att skämmas ögonen av mig.

Senare på kvällen kommer Jag på mig själv igen, denna gången hade Jag gjort tre (fyra om nu den sista räknas ..) statusuppdateringar på facebook som var baserade på, ja, vad tror ni? Smink, mat, inredning, kläder? Nix, fotboll var ämnet. Alla dessa uppdateringar kom dessutom upp på fejjan inom 15 minuter, hrm.


Så det är nog bara för mig att erkänna, att Jag nu är "färdiguppfostrad" och där med fullfjädrar Manchester united fan nu när Jag näst intill kan allt om de där spelarna. Take it or leave it, typ ..




2 kommentarer: