lördag 16 juni 2012

Mari Ljungstedt - Den sista akten.

Det var länge sedan Jag fick hem Mari Ljungstedts senaste bok "Den sista akten", det har dock bara tyvärr inte funnits tid att läsa den förrens nu.
Som vanligt så började och slutade Jag samma dag med den där boken, Mari Ljungstedt är nämligen min favoritförfattare och har absolut inga problem med att skriva deckare som Jag plöjer igenom på en dag utan några som helst problem.
 För att göra det enkelt för mig så har Jag kopierat in beskrivningen av boken från adlibris.com.


När den omstridda debattredaktören på en av Sveriges största dagstidningar, Erika Malm, hittas mördad på ett hotellrum i Visby väcker dådet stor uppståndelse. Mordet sker mitt under den myllrande Almedalsveckan. Utredningen pekar åt olika håll; ett hotbrev från nynazister, ett mystiskt besök på Romateatern och spår av en hemlig älskare.
Kriminalkommissarie Anders Knutas och kollegan Karin Jacobsson tar sig an fallet. Men inte bara utredningen vållar de båda poliserna huvudbry. Vad ska de göra åt den kärlek som börjat spira mellan dem?
Journalisten Johan Berg är polisen hack i häl samtidigt som han försöker lappa ihop vardagen efter tragedin som drabbat hans familj.
Under tiden rör sig en gärningsman i kulisserna. Någon som själv vill avgöra slutet på den sista akten. 

Har ni inte läst Maris tidigare böcker och gillar deckare så tycker Jag absolut att ni antingen köper eller går till närmaste bibliotek och lånar hem hennes första bok "Den du inte ser", Jag tror inte att någon utav er kommer bli besviken!

2 kommentarer:

  1. Du har rätt, hon är grym:) Jag har inte läst denna! Kram

    SvaraRadera
  2. Vill du så får Du jättegärna låna den! :) Kram

    SvaraRadera