fredag 15 juni 2012

GRANIT

Jag har blivit kär på nytt, i en ny butik. Denna gången är det GRANIT som är snyggast i klassen.
Jag ska erkänna att GRANIT inte har varit någon större favorit hos mig innan, men i tisdags när Jag klev in i deras butik så var det andra känslor - Jag ville i princip ha allt som fanns där inne. Burkar, flaskor, vaser, porslin, så gott som allt tilltalade mig.


Bilder från granit.se

För er som inte vet så har Jag varit en tvättäkta husmor nu på sistone, efter att ha fått massvis med rabarber från släktingar så har det gjorts både rabarber- och jordgubbsmarmelad och saft. Och vad är inte snyggare/roligare (eller vad sören man nu ska säga!) än att få saft i en gammeldags flaska? Därför inhandlade Jag glasflaskorna som finns på bilden i tisdags, körde hem och gjorde en massa saft som Jag sedan gav bort i dessa fantastiska flaskor.

Det var dock endast det "nödvändigaste" som inhandlades nu när Jag var på GRANIT, Jag är mer än sugen på att åka dit inom kort och inhandla en massa saker som inte alls är nödvändiga, men snygga ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar