fredag 15 juni 2012

Bor du kvar här?

Var ska Jag börja? Många bittra och nyfikna människor har fått mig till att skratta idag, just precis nu rinner tårarna efter att ha kollat in en kompis blogg där en bitter anonym (givetvis) läsare kom med en liten kommentar.
Min kära vän Jennie (som ni kan besöka genom att klicka här) skrev ett inlägg igår om sin examen som ägde rum för sex år sedan, visade fina bilder då det var dags för balen osv. Många vänner skriver kommentarer och bekräftar hur fin Jennie var den dagen och att det måste ha varit en härlig dag osv. Men givetvis skulle någon bitter stackare komma med in i bilden också, kommentaren "Fira på du!" som den här människan lämnade efter sig fick mig att asgarva! Att folk bara orkar känner Jag, hur kan bara vara så bitter för att någon annan har en fin examen? Avundsjuka? Jag vet inte, men det fick mig att skratta i alla fall.

Det andra asgarvet som jag fick lägga av innan idag kom efter en konversation med min granne.
Jag satt ute och solade och hux  flux dök hon, min granne, bara upp bakom busken, tittade på mig med stora ögon och sa
"Bor Du fortfarande här?".
Kan man blir något annat än paff där? Jag måste ha sett helt förvirrad ut då jag svarade henne
"Eh .. Eh .. Ja, det gör Jag?".
Grannen och hennes man hade nämligen inte sett mig på länge och de hade verkligen börjat undra nu när Jimmy hade gått ner så mycket i vikt, för kanske var det så att han var depprimerad för att Jag hade dragit? Och Jimmys pappa hade ju faktiskt varit ute ovanligt mycket och gått med våra hundar på sistone!
Haha! Det hela går att förklara både enkelt och snabbt om någon annan också skulle vara nyfiken ;)

1. Jimmy har valt att leva sundare där av har han gått ner 10 kg, det är inte Jag som har fört in stackaren i en depression (även om det hade kunnat vara möjligt med mitt tjat).
2. Jag har jobbat arslet av mig och har därför inte varit hemma överdrivet mycket:
3. Jimmys pappa, som är pensionerad, har varit helt underbar och tagit hundarna på en lunchrunda två - tre ggr i veckan för att Vi inte ska behöva stressa halvt ihjäl oss.

Nåväl, det är ju härligt att jag har kunnat fylla upp deras vardag lite med lite funderingar kring var Jag har tagit vägen.

Ikväll blir det fotboll för hela slanten, Ni kan ju gissa hur det låter här när Sverige spelar när både min sambo och lillebror är helt fotbollsskadade ..
I slutet av EM lär Jag vara så förbannat trött på Zlatan så jag hade förmodligen pissat på honom om jag hade mött han på gatan.

Med den positiva meningen avslutar Jag detta inlägget.
Puss & kram på er!

3 kommentarer: