onsdag 4 juli 2012

Upp på hästen!

Godmiddag allesammans!

Ännu en dag har Jag sovit på tok för länge, det får bli skärpning på den fronten nu, Jag får börja ställa klockan helt enkelt. Det där att sova bort tiden är väl mitt egna lilla "försvar" inför operationen, dagen går snabbare ju mer Jag sover och Jag behöver inte tänka så förbannat mycket på vad som väntar.

Nu ska Jag först och främst städa här hemma, vilket Jag normalt brukar göra varje dag men som nu inte har hänt på ett par dagar då Jag har haft så förbannat ont. Ont har Jag visserligen fortfarande men Jag pallar inte gå och se på när det bara blir snuskigare och snuskigare här. Hur fasen ska det då bli efter operationen när Jag varken kan eller får städa? Får nog ta och anlita någon städfirma, det hade dessutom piggat upp mig en smula om någon annan kom hit och gjorde det och att det dessutom blev extra rent.

Nåväl, efter det att Jag har städat så kommer Jimmys syster hit och hämtar upp mig och hundarna, sen ska Vi köra upp till deras stuga. Jimmys systerdotter har två foderhästar nu över sommaren så tanken är att vi ska ge oss ut på en ridtur, vilket som inger lite skräckblandad förtjusning för min del. Det är ju nämligen rätt så några år sedan jag red nu, Jag slutade när min mammas jävla islandshäst slängde av mig och ställde sig på mitt ben och där med skrämde livet av mig. Efter den händelsen tycker Jag att hästar är något lömskt hittepå, bits där fram och sparkas där bak, men vi får väl se (och hoppas) om dessa hästarna är hyggligare.

Nu är det dags att sätta fart här hemma, min kollega ringde med så vi har pratat i femton minuter mitt i detta inlägget så nu har Jag suttit på tok för länge, nu ska det bli rent här hemma!

Sköt om er!
Jannikah

4 kommentarer:

  1. Jag föreslår att både du och Jimmeny snicket kollar på en video med Mr Hands först och sedan Brokeback mountain innan ni rider!!

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha! Bra du har sovit lääänge o är laddad inför ridturen!!! Glöm inte att du även ska köra cross...!!! <3<3<3

    SvaraRadera
  3. Jörgen: Ska Du tvunget kommentera så kan du ju skriva något normalt istället för en jävla massa trams.
    Carro: Vi har inte sagt NÅGONTING om att köra cross! Jag skulle RIDA och Jimmy köra CROSS ;)Ses snart! <3

    SvaraRadera
  4. Åh, så blev det... hi hi hi!
    Tack för en jätterolig eftermiddag/kväll och fantastiskt goda ugglemuffins... :D

    SvaraRadera