torsdag 5 juli 2012

Åå opp i galopp!

Jajemen, Jag gjorde det igår, Jag red igen! Esther hette häststackaren som fick bära mig på sin rygg,
men hon stod ut hela rundan och skötte sig alldeles utmärkt!
Jag var givetvis livrädd då jag skulle hoppa upp, skulle Esther börja steppa runt så jag kom ur balans och trampa ihjäl mig innan Jag ens var uppe på henne? Nej, hon stod kvar så snällt, dock med öronen bakåt. Men vem hade inte gjort det? Jag hade garanterat gjort det om jag hade fått en dunderklump på ryggen och sen varit tvungen att ha den kvar där en timme framöver. 

Vi red ut i den härliga tysta skogen. Esther skötte sig och jag kunde till och med släppa på tyglarna en aning så stackaren fick spänna av lite.
Nilla (som jag red ut med) föreslog att Vi skulle galoppera efter en stund .. Töntig som Jag är så vågar jag inte säga emot en 11-åring och nickade bara och sa "mm .. visst ..", sen for vi iväg.
Jag måste ha sett ut som ett stort spöke där Jag satt på hästen som kutade för full speta, hållandes stenhårt i sadeln och rädd som ett litet barn första dagen i skolan.
Men det gick, då vi saktade av till skritt igen så ville Jag bara skänkla på och känna den härliga vinden i ansiktet igen. 
Vi "myste runt" en bra stund i skogen på hästarna, Jag var tvungen att se om mina gamla hästkunskaper satt i från tio år tillbaka, Jag provade skänkelvikningar och få Esther att gå i form, då jag lyckades med båda sakerna utan några problem så ville Jag bara skrika "HIGH FIVE!" rakt ut, men lyckades samla mig och höll truten istället. 

Sista raksträckan fattade vi galopp igen, Jag vågade till och med driva på Esther till hennes yttertsa, vilket Jag aldrig trodde att Jag skulle våga göra på en häst igen.

När Vi kom hem igen togs det bildbevis på att jag faktiskt har suttit på den där bjässen (D-ponny haha!),
efter det sköljde Jag av den stackars hästen som var gladare än gladast över att dunderklumpen var borta.

Det var en hel roman om det som varade i en dryg timme, sorry, men jag är helt exalterad  över att ha gjort något .. som jag har gjort tusentals gånger förut, hrm ...

Bildebeviset, var är det? Tänker säkert många av er.  Jo mina vänner, det är här! (Lägg märke till mina oerhört VACKRA ridskor!)



Precis sådär ser en padda ut på en häst för er som inte visste.

Nåväl, efter ridturen så blev det lite prat och hopp på studsmatta. Den där studsmattan har dock förstört mitt liv idag då min rygg känns som .. Jag vet inte vad, inte mer än senast jag hade såhär ont i ryggen var för två år sedan när Jag hade ryggskott. Förklaring till detta fenomen av ryggen är dock inte min övervikt utan att jag helt enkelt inte är purung längre bara, punkt.

Tids nog kom även Jimmy och Jimmys systers man hem. Det börjades fixa på maten som vi senare skulle äta. Det blev en GI-gratäng som var makalöst god, nypotatis som gratinerades i ugn med bearnieseås samt grillat kött. Efter det kaloriintaget så tog vi sockret till en helt ny nivå då Jag bjöd på mina ugglecupcakes.
Cupcakesen var jättegoda och jag kommer utan tvekan att göra dem igen inom kort (då ska Jag även se till att ha kakao hemma Minna ;) ) .

Resten av kvällen bestod av flams och trams som resulterades i många långa skratt, Jag glömde för en stund att den där förbannade operationen inte är långt ifrån att gripa tag i mig och njöt istället till fullo av den helt fantastiska sommarkvällen.


2 kommentarer:

  1. Liten kärlekshistoria. Som brokeback mountain =)

    SvaraRadera
  2. Detta är väl ffs ingen kärlekshistoria?!

    SvaraRadera