onsdag 11 juli 2012

Min symptom för endometrios.

Ja, som Jag skrev tidigare idag så var det en som undrade vad Jag har haft för symptom utav min endometrios. Alla tjejers endometriossmärta är unik, ingen är den andras lik, vissa har bara någon symptom medans andra har flera.


De symptomer som Jag har haft är:

- Jag har haft kronisk smärta i 18 månader i min mage (Sorry, två dagar har Jag varit smärtfri på 18 månader för att vara riktigt korrekt), som har gått ner i vänster ljumske och sen vidare ner i benet. Detta har gjort att bara att köra bil har varit en grym plåga för mig.

- Daglig smärta som sagt, men allra värst har det varit precis innan och under mens, då har jag i stort sett bott i sängen. Bara att gå upp och göra sig en macka under denna perioden är som att gå igenom en hel arbetsdag.



- Jag har många gånger under de senaste åren varit helt övertygad om att Jag har haft urinvägsinfektion, vet inte hur många gånger Jag har varit på Hälsoringen och sprungit och varit helt övertygad om att det har varit urinvägsinfektion men proverna har aldrig visat något. 
Vad jag har läst så uppstår denna symptom då man har endometrios på urinblåsan.


- Som Jag säkert skrev hundra gånger i gårdagens inlägg så har Jag hela tiden haft cystor och vätska i min mage och detta är inte normalt fast många läkare sorgligt nog har påstått det.


- Jag har haft extrema smärtor när Jag har kissat, dessa smärtor har suttit i höger och vänster ljumske där Jag har haft sammanväxningar.


- Kroniskt trött. Många har skrattat åt mig för att Jag alltid är så vansinnigt trött. Jag har själv förstått att det är något som inte står riktigt rätt till när man skulle kunna somna när som på dygnet, men vad felet var har Jag aldrig förstått. När det sen kom fram att jag alltid bär på en ständig inflammation i min mage så är det ju faktiskt inte så konstigt att Jag är så vansinnigt trött som Jag är.


- Depression. Deprimerad har Jag varit tidigare och har ätit medicin för detta i många år, men Jag var bra i många år innan detta började. Att aldrig bli trodd, att alltid bli hemskickad med ett "dig kan vi tyvärr inte hjälpa", få snäsiga svar om att man bara gnäller, allt detta får en till att känna sig totalt hopplös och efter att ha fått höra detta ett tag så kan man inte bli annat än deprimerad igen.


Detta är vad Jag har haft för symptomer, det finns de som har endometrios och inte har upplevt något utav detta och det finns dem som har haft det tjugotusen gånger värre än Jag, tyvärr ..


"Roligt" att någon vågade fråga, är det något mer någon skulle undra över så är det bara att kommentera eller maila på j4nnik4@hotmail.com.


Sköt om er sötnosar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar