söndag 6 maj 2012

Sommarens klänning.

Nu i sommar vankas det student, bröllop och fest och därför var Jag tvungen att leta upp en klänning till dessa tillfällen (iaf för student och bröllop).
Som vanligt så gick jag ner till vår lokala klädaffär Klädkammaren (som säljer allt från VILA, Pieces till Jack and Jones osv). Innan Jag gick in i affären så hade Jag en hemligt överenskommelse med mig själv - INGET SVART!  Jag är nämligen världens absolut tråkigaste människa när det gäller kläder och bär i stort sett bara svart, grått och vitt.
Trots den här överenskommelsen med mig själv så drogs lik förbannat blicken sig mot svarta fina klänningar, men NEJ. Inte svart.
Provade en jättesnygg jeansklänning med spets nertill, tyvärr såg Jag ut som en stoppad korv i den så nix. Provade även en gul klänning med vit spets över, men i den visade Jag halva rumpan, så njae, min brors student hade blivit den värsta istället för den bästa dagen i hans liv om Jag kom i den där klänningen.

Jag ser en jättesnygg rosa/aprikos klänning hänga i butiken också, men njae, rosa är ju inte direkt min färg så den var knappast lönt att prova bara. Maggan (som äger affären) tycker dock att Jag ska prova den, den sitter nämligen som en "smäck" enligt henne. Bittert tänker Jag för mig själv "Visst, på din slanka snygga kropp sitter den säkert som en smäck, men nu är det Jag som ska ha den ..".
Men okej, Jag ger den en chans.

Hur sitter den? PERFEKT! Mina valkar syns ju för sören inte! What?! Var detta möjligt? Tydligen!
Av med klänningen snabbt som fan inte Jag kritiserar mig själv till döds och köper sen den. Det blev även ett supersnyggt halsband med fjädrar samt stora örhängen (det var nog 8 år sedan Jag bar så stora örhängen!) även dem med fjädrar.

När Jag kom hem provade Jag hela outfiten, klänning, smycken och även ett par svarta pumps med öppen tå som jag har här hemma som jag tänker ha till.
Jag blev nästan generad för mig själv då Jag tittar mig i speglen och tyst tänker "wow ..".



2 kommentarer:

  1. Hahahaha, så roligt skrivit Jannika...dina inlägg piggar alltid upp:) Klänningen är superfin, kan tänka mig att du var drop-dead-snygg i den:) Örhängen och halsband gör så himla mycket för helheten. När klänningen är enkel i modellen är det perfekt att pigga upp med lite sånt:) Måste vara skönt att ha klädfrågan löst. Kram

    SvaraRadera
  2. Haha, det är ju väl att de piggar upp någon ;)
    Älskar verkligen den där klänningen då man både kan ha den sådär enkelt till vardags och sen till kvällen bara fixa lite smink och schyssta accesoarer och det blir något helt annat! Det kan verkligen inte bli bättre :)
    Drop-dead är att ta i Jennie, Jag såg väl mer .. hygglig(?) ut, haha!

    Kram!

    SvaraRadera