torsdag 17 maj 2012

ÄNTLIGEN!

ÄNTLIGEN kan Jag få visa er lite bilder på det nya sovrummet!

Men innan Ni får se helheten och alla små detaljer på det nya fräscha så börjar Vi med en förebild, en bild Jag egentligen inte vill visa men väljer att göra ändå bara för att visa vilken oerhörd förändring det har blivit.

Håll i hatten för nu kommer förebilden:




Tack och lov så ser det dock inte ut så längre utan såhär:


Tevez den drullen skulle givetvis vara med på bilden, hoppas att det inte stör er allt för mycket ;)

Det som har gjorts är nytt golv, ny tapet och tro det eller ej, men sängen har mina andra händiga hälft gjort.
Eftersom det inte fanns en säng att köpa som var precis så som Jag ville ha den så fick Jimmy fixa en själv, vilket han gjorde väldigt bra.

Tänkte även bjuda på ett lite närmre detaljkollage på vad prylarna i sovrummet.
Sängborden har Jag lagt upp här tidigare, men för er som missat det inlägget så kommer de från desingtorget.se. De vita krukorna i fönstret är från Cult Design, skålen samt vasen som finns på sängborden är från Ittala och är prydda med äppelblommor som jag snodde med mig på vägen hem från dagens hunduställning, dessvärre lär Jag väl få knäcka en ny gren inom kort då de säkert lär vissna inom kort.   




Allt är dock inte klart, det fattas lampa och lite väggdekorationer, men det kommer, det kommer. Jag kommer att uppdatera så fort det är klart.

Så .. Vad tycker ni? :)

4 kommentarer:

  1. Skit fint ju :) En sån där säng är det precis som jag vill ha , har sett nåt liknande på nån sida på nätet , fast jag vill ju gärna ha en vit :) Kanske jag ska be Jimmy , haha .
    Fint golv tyckte jag och äppelblommorna var ju riktigt fina :)

    SvaraRadera
  2. En sådan jäkla skillnad!! Det blev verkligen jättefint:) Äppelblommor är så himla fint men som du säger det håller inte speciellt länge, varken inomhus eller på träden...men nu är det säsong och du kan plocka in nytt hela tiden. Älskar denna årstiden:)

    Tycker ni ska vara supernöjda med rummet och Jimmy, han får börja snickra sängar för som jag skrev innan - jag älskar den!
    Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Himla fint. Det gjorde ni bra!!

    SvaraRadera
  4. Minna: Tack så mycket :)

    Jennie: Visst är det skillnad? Det är som natt och dag! Från så fruktansvärt depprimerande till så .. tilltalande?
    Nu är äppelblommorna halvdöda så det blir till att ragga upp (eller rättare sagt knycka) nya imorgon.
    Ska säga till Jimmy att han får sadla om till sängsnickare ;)

    Johanna: Tack :) Du får passa på och be Jimmy om en säng nu när han har måtten i huvudet ;)
    Ni får ta och kika inom en dag sen när Jimmy har blivit bättre.
    Äppelblommorna är jättehärliga, det där lilla lilla ljusrosa passade perfekt till det där andra "hårda" kontrasterna. :)

    SvaraRadera