onsdag 16 maj 2012

Läkarbesök.

Ständiga läkarbesök hit och dit fyller upp min almanacka. Det senaste var Jag på igår där jag även fick reda på att det blir operation inom sex veckor, vilket Jag både hurrar och gråter ljudlöst för.
Är lite smånervös för narkosen då det förra gången var fruktansvärt jobbigt för mig, då var det visserligen ett akut ingrepp så jag hann förbereda mig mentalt, så jag hoppas det blir bättre nu när Jag har sex veckor på mig att förbereda mig.

Då de ändå ska söva mig har Jag en tanke om att de både kan fixa till en schysst klyfta och snärja åt magsäcken så där inte får plats så förbannat gott om mat. Och då de ändå gör det så kan de även ta till sugen här och där och göra mig till den där fantastiska Barbien som Jag alltid har strävat efter att få vara (som Ni ser så har Jag misslyckats totalt .. ) .
Fast nu är jag född till Jannikah och inte till Barbie (tyvärr), så det blir till att vakna upp med en bred röv, hängiga bröst och celluliter här och var igen efter operationen.

Nog med elände och istället över till allt det där som satte guldkant på min tillvaro igår.
Då Jag kom hem märkte Jag att massor utav saker hade ramlat ner i min brevlåda, det bästa var att det var inte en enda räkning i lådan utan enbart en massa underbara prylar som jag har längtat efter!
Jag fick hem påslakanen som jag beställde från Ellos här om kvällen, Jag fick även två marimekkoskålar (en klarglas och en grå) och dessa fick jag då eftersom jag började prenumerera på tidningen Amelia. Volym sex av Skilda världar kom också (som Jag och Jimmy givetvis högg in på direkt på kvällen!) och sist men inte minst så kom även Mari Ljungestedt nyaste bok "Den sista akten" som Jag tänker avnjuta på uteplatsen så fort det blir fint väder ute igen.




Nu ska Jag inte sitta här och såsa mer, nu ska Jag ta ut madrasser och grejjer från sovrummet för att sen dammsuga och tvätta av golvet innan den nya sängen kommer hem ikväll! (Givetvis så är Jag som ett barn dagen före julafton för denna ankomst!)

Take care!
J

3 kommentarer:

  1. Åh vad kul med allt nytt och Gud så avis jag är på dig som är mitt uppe i nytt och fräscha saker :)
    Åh den gråa skålan är såå fin , men jag använder knappt mina andra skålar så att köpa en till att ställa i skåpet är lite onödigt .
    Vad blev det för säng ??
    Kram

    SvaraRadera
  2. En postlåda fylld till bredden av fina saker kan rädda vilken skitdag som helst;) Verkligen jättefina saker också i ditt fall. Skålarna funkar till nästan allt!! Blir väl gött att gå och lägga sig i nya sängen i kväll:) Kram

    SvaraRadera
  3. Johanna: Det är verkligen jättehärligt med allt nytt! :) Sängen köpte vi inte, Jimmy fick göra en eftersom jag inte hittade någon som passade min smak ;)
    Jag är som du, jag använder inte heller mina skålar allt för mycket, så det blir (nog) inte att Jag köper fler. KramKram!

    Jennie: Ohyes, inget hade kunnat knäcka mig den dagen med den postlådan fylld av härligheter ;)
    Haha, Jag var som ett jäkla barn igår, kunde knappt sova utan låg bara i sängen och log för mig själv sådär äckligt nöjt ;)
    KramKram

    SvaraRadera