lördag 21 april 2012

Fuck cancer!

Jag var på barnsjukhuset i Lund här om dagen, där besökte Jag lekterapin, ett ställe där barn som ligger inlagda på sjukhuset kan gå varje dag för att pyssla, spela tv-spel, spela instrument eller andra spel, måla, baka, ja, you name it.
Jag gick in i en liten verkstad där det fanns allt från såg till målarfärg. I verkstaden fastnar min blick på en riddarsköld, en svart sköld med lila text som löd "Fuck Cancer!". Denna skölden var gjord av en liten kille med cancer.
Ögonen blev tårfyllda, Jag fick gå där ifrån. Jag tänkte på min fina farfar som förstördes av detta helvete. Sen tänkte jag på den lilla killen, farfar hann uppleva både barn, barnbarn och massa andra saker, den här grabben .. Vem vet om han någonsin får uppleva det samma som min farfar?
Livet är så äckligt orättvist ..

Jag nämnde vad Jag sett för min brors flickvän som då säger att det faktiskt finns mössor med just texten "Fuck cancer". Vi googlade och hittade ungcancershop.se, där det finns MASSOR utav supersnygga saker att köpa! Varenda krona utav det man köper går oavkortat till organisationen ung cancers verksamhet.

Det jag kommer att handla så fort lönen kommer in nu i veckan är bland annat postern som visas här under - den kostar ynka 120 kronor! Annat som ska inhandlas är även pinsen och väskan som även visas på bilderna under. Kika in här för att se fler fräcka saker och bidra till ung cancers verksamt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar