måndag 16 april 2012

En liten hjälp på traven.

Det är svårt att komma igång såhär på en gång, vilket som är väldigt konstigt då det flödade runt tjugotusen olika ideér i mitt huvud precis innan Jag skapade bloggen. Men nu är det som det är och därför kör Jag på med en lista till att börja med.

1. Hur gammal är du om fem år? Fy fan, 27 ÅR!
2. Vem var den sista du träffade? En kille Jag tidigare har arbetat med.
3. Hur lång är du? Nu var det längesedan Jag mätte mig, men tror att Jag då var 168 cm lång.
4. Vilken var den senaste film du sett? Wrong turn 4, usch, äckelfilm!
5. Vem ringde du senast? En massagekund.
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Till min fina vän Jennie "Nej, nu kan Jag fan inte hålla mig längre, nu börjar Jag blogga igen!"
7. Var är dagens planer? Eftersom klockan är 20.50 så finns det inte mer planer för dagen, inte mer än att hundarna ska få sin kvällsrunda så fort Jag har avklarat denna listan.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Det där beror lite på, men sms är nog det som väger tyngst.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta.
10. När såg du senast din mamma? Hm .. Ett halvår sedan kanske? Kommer inte ihåg.
11. Vilken ögonfärg har du? Blåa.
12. När vaknade du idag? 8.15.
13. Har du någon gång hittat en katt? Som gammal "bonnaunge" har Jag hittat nära inpå tusentals kattungar.
14. Vilken är din favoritplats? Får man bara välja en? Usch, vad svårt! I min "läsfåtölj" kanske?
15. Vilken plats föredrar du minst? Soprummet som luktar apa.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Har ett bra jobb som Jag stormtrivs med och bor i hus. Barn? Kanske.
17. Vad skrämde dig som barn? Mörker.
18. Vem fick dig att skratta senast? Grabben som Jag arbetade med tidigare.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Yesbox.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Stationär.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Utan.
22. Hur många kuddar har du i sängen? Två.
23. Hur många landskap har du bott i? Ett, Skåne.
24. Har du någon gång spytt på fyllan? OHYEAH! ;) Haha!
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor.
26. Är du social? För det mesta.
27. Vilken är din favoritglass? Min nya favorit är polkaglass.
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Spara, slösa, skänka. Fast mest slösa ..
29. Tycker du om Kinamat? Det var nog för drygt en månad sedan som det bara slog till och Jag bara började TVÄRÄLSKA kinamat.
30. Tycker du om kaffe? Njae .. Ibland.
31. Vad dricker du till frukost? Vatten.
32. Sover du på någon särskild sida? Nix, Jag ligger på alla möjliga håll och kanter.
33. Kan du spela poker? Nix.
34. Tycker du om att mysa? Givetvis!
35. Är du en beroendemänniska? Ja, av lypsyl. (Rosa ska det vara).
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Jajamen!
37. Vill du ha barn? Jag vet faktiskt inte, kanske, kanske inte.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och tyska.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja.
40. Föredrar du havet eller en pool? Havet!
41. Vad spenderar du helst pengar på? Kläder, skor och inredning.
42. Äger du dyra smycken? Yes.
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Sugrör till en Mer-dricka.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Det är nog fan Jag, haha!
46. Välj ett ärr på din kropp? Ett i pannan som blev till då Jag lekte sjörövare som liten, som slutade i att jag ramlade ner för mormors stentrappa i trädgården. Smartas.
47. Vad har du för ringsignal? Apples "standardsignal".
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Nej.
49. Flirtar du mycket? Nej, det tycker Jag inte.
50. Vart togs din profilbild för din blogg? Har inte fixat någon ännu, men det kommer en inom kort.
51. Kan du byta olja på bilen? Nix.
52. Har du fått fortkörningsböter? Nej, Jag har klarat mig.
53. Vilken var den senaste bok du läste? Förutom kurslitteratur så var det "Skamfläck" av Caroline Engvall.
54. Läser du dagstidningen? Ja när Jag är på jobbet, annars inte.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Ja, Amelia.
56. Dansar du i bilen? Ibland blir det en och en annan fräck move, haha!
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? P3.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Det är dessvärre hemligt än sålänge.
59. När var du i kyrkan senast? Det var förra året då det var en minnesgudtjänst för farfar.
60. Vilka personer utmanar du? Jennie, det är bara att köra igång! ;)

1 kommentar:

  1. Jag har uppfattat utmaningen;) Nice att du börjat blogga igen så jag får mer att läsa:) Budskapet i headern är ju klockrent!!!!
    Kram och tack för i går, tur att det inte var i dag vi skulle gå med tanke på snön, bläää!

    SvaraRadera