lördag 18 augusti 2012

Den kommande månaden.

Den stora väskan fick komma fram ikväll för att fyllas med saker. Inte för att jag ska flytta, men det känns nästan så när det är så mycket som ska ner nu när Jag ska vara borta så länge. Länge och länge, tre veckor är väl egentligen inte så värst länge ..

Vad Jag ska göra? Jo, Jag ska åka till Göteborg för att plugga och bli det Jag verkligen vill bli dvs - massage- och spaterapeut! De tre närmsta veckorna kommer bli helt fantastiska i utbildningssynpunkt, Jag får hålla på med det Jag verkligen vill göra hela dagarna, Jag blir klokare på kroppen och lär mig att hjälpa andra människor både gällande arbets- och idrottsskador samt ledmobilisering. Det kommer bli så spännande!
Sen finns det givetvis en nackdel - att vara borta från familjen. Jag kommer dock att åka hem om två veckor för att tvätta, fixa och mysa med familjen innan Jag åker bort en vecka till. Efter den tredje veckan så kommer Jag att komma hem för att stanna. Jag har en veckas praktik att göra också, men den kommer Jag att göra i Hässleholm, så då kommer Jag att tåga varje dag istället.

Jag får väl fortsätta att packa nu, fick pausa en stund, för det är makalöst varmt ikväll! Klockan är 22.30 och det känns som att man är utomlands. Det hade inte varit dumt att skippa packande och istället gå ut och sätta sig på uteplatsen med en slaskig söt drink ..

Nej, packa var det, hur Jag nu ska få plats med allt Jag tänkt .. Alla handdukarna som behövs till utbildningen tar nästan upp hela den där enorma väskan! Men jag antar att det bara är att packa och sen sätta sig på väskan och stänga, för att den sen ska explodera på tåget så alla en underkläder far åt alla håll och kanter i hela kupén.

Godnatt mina vänner!
J


1 kommentar:

  1. Flytta till thailand sen och jobba då antar jag.

    SvaraRadera